نقش دارایی ها در حسابداری شرکت های تولیدی سپیدار

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

نقش دارایی ها در حسابداری شرکت های تولیدی سپیدار
13 بهمن 1400
useradmin
1935

اولین مبحث اصلی که می توان در مورد حسابداری تولیدی در آن وارد شد دارایی های شرکت تولیدی است؛ دارایی در حسابداری تولیدی، به معنای هر آنچه که شرکت دارد چه از سرمایه گذار و چه از طلبکار. در حالت کلی به کلیه حقوق مالی که در اختیار شرکت قرار دارد دارایی های شرکت گفته می‌شود. دارایی اقسام گوناگونی دارند از جمله:

وجوه نقد: شامل پول نقد در صندوق، وجه نقد در بانک.
مطالبات (بدهکاران): شامل بدهکاران به شرکت، اسناد دریافتنی.
موجودی های جنسی و کالا و مواد اولیه و ملزومات.
اموال و اثاثیه و ساختمان
در مورد شرکت های تولیدی، کمبود نقدینگی از یک طرف در ادامه‌ی تولید و فعالیت موسسه اخلال ایجاد می‌کند و از طرفی انباشته شدن و عدم استفاده مناسب و به موقع از وجوه نقد موجبات زیان را فراهم می نماید؛ بنابراین در حسابداری تولید یک حسابدار کاردان بایستی با مدیریت وجوه نقد در جهت نگهداری و استفاده مناسب از امکانات نقدینگی به طرح ریزی وجوه نقد، تهیه و ارائه گزارش ها بپردازد تا از رکود و بلا استفاده ماندن وجوه نقد جلوگیری شود.

از طرفی از دسترسی به موقع به وجوه نقد اطمینان حاصل شود واز سرقت و اختلاس وجوه نقد جلوگیری بعمل آید. برای این منظور باید مسئولیت دریافت و پرداخت پول، از عمل ثبت و نگهداری مدارک مجزا شود. تمام پرداخت ها در مراحل حسابداری یک شرکت تولیدی، با تایید امضای مسئولان مربوط و مبتنی بر اسناد مثبته و حدالامکان به وسیله صدور چک انجام شود.

یکی از مهم ترین دارائی های شرکت‌های تولیدی موجودی مواد و کالا است. در حسابداری شرکتهای تولیدی به همان اندازه که تعادل در موجودی نقد شرکت مهم است، تعادل در میزان موجودی مواد و کالا نیز حیاتی است؛ موجودی بیشتر از نیاز در حسابداری شرکت تولیدی، باعث انباشت سرمایه و راکد ماندن آن می‌گردد ضمن آن‌که بی کیفیتی و ضرر و زیان قابل توجه در پی دارد.

مطالب مرتبط :   چک رمزدار چیست؟ نحوه وصول، ابطال و استعلام چک رمزدار

موجودی کمتر از نیاز در سیستم حسابداری شرکت تولیدی نیز، باعث وقفه در عملیات تولید و فروش و عدم تامین نیاز مشتری و از دست دادن سهم بازار خواهد شد.

پس تعادل در انواع موجودی کالا در شرکتهای تولیدی چگونه حاصل می‌شود؟ حداقل موجودی مواد، مقداری از مواد اولیه موجود در انبار است که لازم است حداقل به آن میزان در انبار موجودی داشته باشیم تا خط تولید دچار وقفه نشود وقبل از آن که به حداقل میزان برسد سریعا اقدام به خرید نماییم. حداکثر موجودی مواد هم مقداری از مواد اولیه است که لازم نیست بیشتر از آن در انبار نگهداری شود چون نیاز تولید را جوابگو بوده و نگهداری مازاد آن باعث خواب سرمایه و حتی بی کیفیتی مواد می‌گردد. در چنین شرایطی استفاده از نرم افزار حسابداری و انبارداری، خیال شما را از بابت موجودی کالا آسوده خواهد کرد.

حد تجدید سفارش در واقع میزان یا مقدار موادی است بین حداقل و حداکثر موجودی که در زمان کاهش موجودی انبار به آن مقدار، باید به خرید مواد اقدام نمود تا مطمئن باشیم قبل از این‌که موجودی مواد به میزان حداقل برسد، مواد به انبار خواهد رسید.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بازاریابی محتوا 22 اسفند 1402

همه چیز در مورد بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا محتوا یک عامل تعیین کننده در تصمیم گیری مشتری است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی را ارائه دهید که مخاطب را جذب و انگیزه‌ای برای اقدام داشته باشد. بازاریابی محتوا یکی از راه های...

مقالات ادامه مطلب
دریافت غرامت دستمزد بیماری 20 مهر 1402

دریافت غرامت دستمزد بیماری

برای بیمه شدگانی که در اثر حوادث ناشی از کار بیمار هستند، بسته به شرایط، امکان دریافت غرامت دستمزد بیماری وجود دارد. در واقع سازمان تامین اجتماعی یکسری شرایط ویژه را برای تامین هزینه های زندگی این افراد در نظر...

مقالات ادامه مطلب
قرارداد کار موقت 3 اردیبهشت 1402

قرارداد کار موقت

امضای قرارداد کار موقت شفاف یکی از دغدغه های اصلی کارگران و حتی کارفرمایان است. متأسفانه عدم آگاهی کارکنان از حقوق قانونی خود دلیل سوء استفاده برخی کارفرمایان از این افراد است. با توجه به اهمیت این موضوع در زمینه...

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

lf1

سپیدار همکاران سیستم، مجموعه ای از نرم افزارهای مالی است که با بسته های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پخش و پیمانکاری برای مدیریت هوشمندانه ی شرکت های متوسط و کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب و کارها، کاربری بسیار ساده ای دارد.

سپیدار، بخش های عملیاتی حسابداری، مالی و اداری، تامین و خرید، فروش و پخش را پوشش می دهد.

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به شرکت آریا تراز میباشد

طراحی و توسعه توسط طراحی سایت اصفهان و سئو سایت اصفهان – آیسو دیزاین