حسابداری و امور مالی سپیدار

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

حسابداری و امور مالی سپیدار
13 بهمن 1400
useradmin
1899

حسابداری را می‎توان فرآیند «شناسایی، سنجش و ابلاغ اطلاعات اقتصادی كه امكان انجام قضاوت های آگاهانه و اتخاذ تصمیم های آگاهانه را برای استفاده كنندگان از آن اطلاعات فراهم می‌كند» تعریف كرد. اطلاعات در سیستم های حسابداری اساساً به داده های مالی درباره مبادلات تجاری مربوط می‎شود كه برحسب «پول» ارائه می‎شوند.
حسابداری را گاه زبان كسب و كار (تجارت) می‎نامند. این سیستم محیطی را فراهم می‌كند كه از طریق آن بازاریابی، تولید، منابع انسانی و دیگر عوامل مؤثر در تصمیم گیری، بازتابی به تعبیر پولی پیدا می‌كنند. این نكته، نحوه استفاده بیشتر شركت ها را از حسابداری و امور مالی به عنوان «یكپارچه كننده ای» كه پیامدهای تركیبی مسیر مفروضی از اقدام (ها) را در موقعیت مالی شركت مشخص می كند، نشان می‎دهد. موضوع هایی كه در این مدول آمده است، به سه حوزه وسیع مدیریت مالی و حسابداری مربوط می‎شوند كه عبارتند از حسابداری مالی، حسابداری مدیریت و مدیریت مالی.

حسابداری مالیاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

حسابداری مالیاتی که معادل انگلیسی آن Tax Accounting است به عنوان یکی از روش های حسابداری شناخته می شود که در آن حسابدار به جای رسیدگی به صورت های مالی مختلف تنها روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می کند. جالب اینجاست که این تخصص به عنوان یک تخصص رسمی شناخته می شود و حتی قوانین واضحی در مورد آن ها وجود دارد که کسب و کارها باید حتما این موارد را رعایت کنند.

حسابداری صنعتی چیست؟

یکی از شاخه‌های علم حسابداری، حسابداری صنعتی است. حسابداری صنعتی در واقع وظیفه محاسبه بهای تمام شده محصولات را بر عهده دارد. از کاربرد‌های مهمی که حسابداری صنعتی دارد، می‌توان به ارزیابی در جهت ساخت کالاها به منظور کاهش هزینه‌ها و کنترل موجودی و تصمیم گیری دقیق در نحوه قیمت گذاری کالاها اشاره کرد. در واقع پیش بینی و برآورد هزینه‌های تولید از جمله اقدامات حیاتی در عرصه تولید و پیشرفت شرکت‌های تولیدی است. آن‌ها می بایست در مورد کنترل هزینه‌ها از بهای مواد اولیه خود آمار دقیقی را داشته باشند تا بتوانند تسلط بیشتری در تعیین قیمت منطقی و معقولانه کالا‌ها پیدا کرده و همچنین با ارزیابی بهای تمام شده مواد اولیه در راستای تولید، تصمیم‌های معقولانه و دقیق تری بگیرد.

مطالب مرتبط :   هزینه های عملیاتی چیست؟ انواع هزینه عملیاتی

واحدهای اقتصادی را از نظر نوع فعالیت در سه دسته می توان طبقه بندی کرد:

الف – شرکت های خدماتی

شرکت هایی نظیر تعمیرگاه ها، هتل ها، درمانگاه ها و آموزشگاه ها را که خدماتی به مشتریان ارائه می کنند و از این راه کسب درآمد می نمایند، شرکت های خدماتی می گویند.

ب – شرکت های بازرگانی

شرکت های بازرگانی شرکت هایی هستند که به خرید و فروش کالا اشتغال دارند، بدون آنکه شکل کالای مورد مبادله را تغییر دهند. شرکت های بازرگانی، عمده فروشان یا بنکداران و خرده فروشان را شامل می شود. فروشگاه ها و خوار و بار فروشی ها نمونه هایی از شرکت های بازرگانی هستند.

ج – تعریف شرکت تولیدی

شرکت هایی را که مواد اولیه و کالاهایی را خریداری و آنها را تغییر شکل می دهند و یا به کالای دیگری تبدیل می کنند و به فروش می رسانند، شرکت های تولیدی می گویند. شرکت های تولیدی با استفاده از عوامل تولید به ساخت کالا می پردازند.

مقالات مرتبط

5 راهبرد کاربردی برای بهبود جریان‌‌های نقدی 1 مهر 1401

5 راهبرد کاربردی برای بهبود جریان‌‌های نقدی

جمع آوری حساب ها معمولا آخرین مرحله در حسابداری است. در نتیجه، مانده های پرداخت نشده می تواند بر جریان نقدی تأثیر بگذارد و موجب عدم پیشرفت کسب‌وکار شما شود. با استفاده از استراتژی‌های جمع‌آوری حساب‌ها و اتخاذ بهترین شیوه‌ها...

مقالات ادامه مطلب
6 نمودار کاربردی اکسل برای ایجاد گزارش های موثر 6 مهر 1401

6 نمودار کاربردی اکسل برای ایجاد گزارش های...

برقراری ارتباط با یافته های پژوهش یکی از مهارت هایی است که یک محقق باید داشته باشد. بسیاری از مطالعات با نتایج شگفت‌انگیز به دلیل گزارش نادرست قابل استفاده نیستند. در یک گزارش، نمودارها به ما کمک می کنند تا...

مقالات ادامه مطلب
همه چیز در مورد فروش SaaS 2 مرداد 1402

همه چیز در مورد فروش SaaS

SaaS چیست؟ این فروش SaaS به چه دردی میخورد؟! روزهایی را به یاد بیاورید که سی دی نرم افزار را در رایانه خود قرار می دادید و سپس آن را نصب می کردید و فقط از طریق آن رایانه به...

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

lf1

سپیدار همکاران سیستم، مجموعه ای از نرم افزارهای مالی است که با بسته های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پخش و پیمانکاری برای مدیریت هوشمندانه ی شرکت های متوسط و کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب و کارها، کاربری بسیار ساده ای دارد.

سپیدار، بخش های عملیاتی حسابداری، مالی و اداری، تامین و خرید، فروش و پخش را پوشش می دهد.

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به شرکت آریا تراز میباشد

طراحی و توسعه توسط طراحی سایت اصفهان و سئو سایت اصفهان – آیسو دیزاین