صورت‌های مالی شرکت‌های خدماتی سپیدار

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

صورت‌های مالی شرکت‌های خدماتی سپیدار
13 بهمن 1400
useradmin
2384

صورت‌های مالی شرکت‌های خدماتی سپیدار

صورت‌های مالی شرکت ‌های خدماتی (Financial Statements Of Service Companies) مهم‌ترین بخش حسابداری و نحوه ثبت سند حسابداری خدماتی هر شرکت را به خود اختصاص می‌دهند، زیرا حاوی اطلاعات و مشخصه‌های خاصی هستند و برای اینکه بتوانند جنبه‌های مختلف سازمان را پوشش دهند، در پنج نوع مختلف ارائه می‌شوند.
نام واحد تجاری، عنوان، تاریخ صورت مالی و بدنه صورت مالی از موارد مهمی هستند، که باید برای هر صورت مالی ذکر شود، تا بتوان به مدد آن‌ها وضعیت، عملکرد و انعطاف‌ پذیری مالی شرکت را به بهترین حالت ممکن بررسی نمود. بدین‌ صورت می‌توان انواع صورت‌های مالی را به این شرح تقسیم نمود:

صورت سود و زیان:

اهمیت صورت سود و زیان شرکت خدماتی (Profit And Loss Statement Of The Service Company) به دلیل گزارشی می باشد، که  از درآمدها و هزینه‌های شرکت در طی دوره زمانی معینی مثل یک سال یا شش ماه توسط حسابداران تهیه خواهد شد و می‌توان از آن در تعیین سود و زیان ویژه که مازاد سود و درآمد را نشان می‌دهند بهره برد و نتیجه فعالیت یک شرکت مانند میزان درآمد و هزینه و سود یا زیان را به نمایش گذاشت.
اگر برای تهیه صورت سود و زیان شرکت خود نیاز به راهنمایی دارید و یا احتیاج به تکمیل اطلاعات خود در زمینه صورت سود و زیان دارید، ما راهکاری مناسب برای شما داریم، در مقاله سود و زیان به صورت کامل به مبحث نحوه تهیه و تکمیل صورت سود و زیان پرداخته ایم.

صورت سود و زیان جامع:

گزارشی که سود یا زیان خالص دوره طبق صورت سود و زیان و سایر درآمدها و هزینه‌ها مانند دارایی‌های ثابت مشهود، دارایی غیر جاری، تفاوت‌های تسعیر واحدهای مستقل و … را، طی دوره‌های مالی شناسایی و ارزیابی می‌نماید، صورت سود و زیان جامع نامیده می‌شود.

مطالب مرتبط :   تفاوت سود خالص و ناخالص در حسابداری

صورت‌وضعیت مالی (ترازنامه):

ترازنامه (Balance Sheet) شامل موارد دارایی‌های جاری و ثابت، بدهی‌های جاری و غیر جاری و سرمایه صاحب یا صاحبان شرکت بوده و در بسیاری موارد صورت‌وضعیت مالی نیز خوانده می‌شود. اگر علاقمند به یادگیری مباحث صورت وضعیت مالی هستید، می‌توانید به مقاله ترازنامه مراجعه نمایید.

صورت جریان‌های نقدی:

گردش وجوه حاصل از فعالیت‌های عملیاتی، گردش وجوه حاصل از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، گردش وجوه حاصل از فعالیت‌های تأمین مالی همگی را می‌توان مجموعه‌ای از صورت جریان‌های نقدی و بخشی از خدمات حسابداری شرکتهای خدماتی به‌حساب آورد.

کدینگ حسابداری شرکت خدماتی

با نگاهی کدینگ حسابداری خدماتی (Accounting Coding Of The Service Company) متوجه خواهید شد که در حالت عمومی و استاندارد تهیه‌شده و نمونه‌ای پیشنهادی است، که بر اساس عناصر اصلی حسابداری و استاندارد تهیه و ارائه گردیده است. در این بخش فهرست سرفصل حساب های سیستم مالی و یا همان کدینگ حسابداری خدماتی را قرار داده ایم.

ولی اگر شرکتی روش حسابداری دائمی و استاندارد منطبق بر بودجه‌ای پیش‌بینی‌شده را انتخاب نماید، می‌تواند هزینه‌های جذب و انحرافات را به بخش هزینه‌های عملیاتی در کدینگ حسابداری شرکت‌ های خدماتی اضافه کند و بدون تغییر در سطح حساب‌های گروه و کل، حساب‌های موردنیاز خود را بگنجاند.

مقالات مرتبط

کارسنجی و زمان سنجی چیست؟ 14 دی 1402

کارسنجی و زمان سنجی چیست؟

کارسنجی و زمان سنجی موفقیت هر سازمانی به برآورد دقیق هزینه، زمان بندی و برنامه ریزی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل کارایی و بهره وری را برای تولید، توسعه و پیشرفت ضروری می دانیم. بنابراین بار اصلی بر دوش...

مقالات ادامه مطلب
5 راه برای ساختن روابط عالی با مشتریان توسط حسابداران 8 مهر 1401

5 راه برای ساختن روابط عالی با مشتریان...

ساختن روابط عالی با مشتریان توسط حسابداران همه ما برای ایجاد روابط عالی با مشتریان خود به حسابداران خود متکی هستیم. اما برای برخی از صاحبان مشاغل، این ارتباط مهم تر است زیرا در مرکز بسیاری از موارد قرار دارد....

مقالات ادامه مطلب
مالیات چیست؟ 26 تیر 1402

مالیات چیست؟

مالیات چیست؟ انواع آن کدامند؟ اگر در بخش مالی و حسابداری یک شرکت کار می کنید و یا اگر مدیر اجرایی یک گروه هستید، بدون شک مالیات یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید!...

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

lf1

سپیدار همکاران سیستم، مجموعه ای از نرم افزارهای مالی است که با بسته های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پخش و پیمانکاری برای مدیریت هوشمندانه ی شرکت های متوسط و کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب و کارها، کاربری بسیار ساده ای دارد.

سپیدار، بخش های عملیاتی حسابداری، مالی و اداری، تامین و خرید، فروش و پخش را پوشش می دهد.

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به شرکت آریا تراز میباشد

طراحی و توسعه توسط طراحی سایت اصفهان و سئو سایت اصفهان – آیسو دیزاین